Financiele administratie

Leonie Werink, financiele administratie Emmeloord

Financiele administratie Emmeloord

Betrouwbaar, robuust en transparant.

De financiele administratie is iets waar zowel startend ondernemers als gevestigde ondernemers rekening mee moeten houden. Of u nou een vennootschap heeft of een kleine eenmanszaak, u bent beide verplicht tot het opgeven van financiele gegevens over uw bedrijf. Nu het toch verplicht is, is het wellicht verstandig daar een specialist voor in te huren. Administratiekantoor Werink helpt u daar graag mee.
Verplichte administratie 7 jaar behouden
Onze boekhouder in Emmeloord verzorgd vele tientallen administraties, wij zorgen ook voor het bewaren van de noodzakelijke gegevens. Om duidelijkheid te scheppen in het woud van regeltjes noemen wij enkele zaken op welke u conform de bewaarplicht 7 jaar moet bewaren:
  • U dient alle financiele gegevens zoals facturen, bewijzen van uitgaven en inkomsten, kassabonnen en bankafschriften te bewaren, ook wanneer het als privegebruik is aangemerkt.
  • Al uw bezittingen, schulden verworven plichten en rechten.
  • Voorraadadministratie, crediteurenadministratie en debiteurenadministratie. U bent ook verplicht om eens per jaar een balansrekening en resultatenrekening op te maken waarbij elke post op de resultatenrekening bewezen moet kunnen worden
  • Salarisadministratie. Wanneer u medewerkers in dienst heeft dient u deze gegevens te bewaren. Facturen van een payroll- of uitzendbureau vallen niet onder de salarisadministratie maar vallen wel weer onder uw administratie en moeten dus ook worden bijgehouden.
Financiele administratie voor de belasting
Alle eerder genoemde posten hebben invloed op een aantal zaken. De inkomstenbelasting in geval van een BV of NV, vennootschapsbelasting bij een VOF en de omzetbelasting (BTW). De boekhouder in Emmeloord zorgt ervoor dat de gehele administratie vastgelegd wordt, conform de wet per 1 januari 2007. Ook draagt ons administratiekantoor in Emmeloord er zorg voor dat er regelmatig backups worden gemaakt van uw administratie.
Administratiekantoor in Emmeloord
U kunt bij ons administratiekantoor in Emmeloord met uw spreekwoordelijke schoenendoos met bonnetjes langskomen, wij behartigen dan uw belangen bij de belastingdienst. Het is voordat u overgaat tot het inschakelen van een administratiekantoor wel aan te bevelen om alle inkomsten en uitgaven te inventariseren, het resultaat aan de hand van deze inkomsten en uitgaven zullen onze boekhouders voor u berekenen.
Wanneer u weinig kaas hebt gegeten van administraties dan is het raadzaam in ieder geval de financiele administratie uit handen te geven. Het inschakelen van ons administratiekantoor in Emmeloord kost u wellicht geld doch zijn wij op de hoogte van alle fiscale voordelen en toeslagen. Het niet gebruik maken van deze voordeeltjes kan u zomaar enkele duizenden euros per jaar kosten. Zo levert het inschakelen van een administratiekantoor uiteindelijk geld op.
De accountant in Emmeloord
Heeft u een groter bedrijf in de vorm van een BV of limited dan is het raadzaam te kiezen voor onze combinatie deal. U ontvangt de administratieve diensten vanuit ons administratiekantoor in Emmeloord en voor uw jaarlijkse accountantsverklaring maken wij gebruik van ons eigen netwerk aan erkende accountants. Deze onafhankelijke specialist keurt de door ons opgemaakte documenten.
Leonie Werink, financiele administratie EmmeloordAuteur: Leonie Werink